Tak powiedziałem sobie STOP , zrobiłem sobie wakacje bez podstawowych lub chcąc nie chcąc niezbędnych środków odurzających. Papierosy odeszły w niepamięć 2 tyg przed planowanym wyjazdem , skłoniło mnie do tego wiele czynników  m.i.n brak kondycji . Oczywiście dostane kilka kilogramów w spadku ,lecz bez obaw !!! teraz biegam nie 4km lecz 14km a czuję się dużo lepiej nie śmierdzę dymem , poprawiła mi się cera , zapach , smak . Najgorsza była motywacja , a tu praktycznie jak z nieba spadło mi 52.17 getting my coffee hitprzeziębienie , po kuracji tabletkami na zbicie gorączki oraz przeciwbólowych odechciało mi się palić przez 3 dni , postanowiłem nie wracać do palenia .Następnie odstawiłem kawę po kilku dniach zniknął ciemny osad z zębów. Kolejnym etapem stało się magiczne "zioło" które uwielbiałem palić , dawało mi to coś w rodzaju "slow mode" potrafiło mnie uspokoić ,gwarantowało że nie będę się zastanawiał nad problemami. Fakt tęsknie za  uczuciem stanu wyostrzenia jaźni zmysłów a przede wszystkim słuchu. Plusy tygodniowego detoksu są wyraźne i widać to czego wcześniej się nie dostrzegało. Przede wszystkim wyraźniej się stąpa po ziemi , jakby dojrzalej , bo co jak co czujesz że nie jesteś zniewolony. Druga sprawa że więcej pamiętam co dokonałem w tym tygodniu , czego wczoraj brakowało , co przeszkadzało a co było fajne. Będąc w gronie znajomych , rozmawiając tak od siebie bez żadnych wspomagaczy możemy zaplanować wspólny wyjazd grę w kosza , piłkę . Po alkoholu każda obietnica będzie nie racjonalna chyba że na kolejną libacje. Pilnowanie siebie jak dziecka robi się trochę na przekór , pod górkę ale ważny jest efekt końcowy. Po tygodniu wzrosła motywacja , siła , pracowitość . Ukazały się braki w postaci zapomnianych kontaktów , znajomych którzy na prawdę coś ze sobą reprezentowali . Naświetliła się droga na kolejne wyzwania , wróciła łatwość planowania kolejnego dnia , co jak co wydaje się normalne a była monotonia. Koncentracja w jakiekolwiek zadania stała się łatwiejsza . Wybór czy tkwić w nałogach dalej czy zostać w tym nowym świecie jest dla mnie na razie wielką  niewiadomą.  Strange Bedfellows